Τίτλος έργου

Ο προπάππος Περραιβός κρατώντας στο χέρι του την κεφαλή του Ρήγα Φεραίου, 1956

Ο προπάππος Περραιβός κρατώντας στο χέρι του την κεφαλή του Ρήγα Φεραίου, 1956
Ο προπάππος Περραιβός κρατώντας στο χέρι του την κεφαλή του Ρήγα Φεραίου, 1956
Καλλιτέχνης
Εγγονόπουλος Νίκος
(Αθήνα 1907-Αθήνα 1985)
Μοιραστείτε τη σελίδα
Υλικό
Λάδι σε μουσαμά
Διαστάσεις
55X46
Προέλευση
Ευγενική παραχώρηση Λένας Ν. Εγγονοπούλου
Περιγραφή

Το έργο Ο προπάππους Περραιβός κρατώντας στο χέρι του την κεφαλή του Ρήγα Φεραίου απεικονίζει τον προπάππο του ζωγράφου, από την πλευρά της οικογένειας της μητέρας του, με φουστανέλα και φέσι, να προτάσσει το σπαθί του και να κρατά στο αριστερό του χέρι το κεφάλι του Ρήγα Φεραίου. Ο πολεμιστής προπάππος Περραιβός, χωρίς χαρακτηριστικά προσώπου, παρουσιάζεται σε μια δυναμική κίνηση προς τα μπρος. Στο συγκεκριμένο έργο, ο προπάππος Περραιβός με έντονη δρασκελιά υψώνει το σπαθί του. Ο Εγγονόπουλος δημιούργησε μια συνθήκη από προσωπικές επιλογές στοιχείων για την απόδοση του υπερρεαλιστικού. Τα σημαντικότερα στοιχεία με τα οποία εξέφρασε το υπερρεαλιστικό είναι: η ανάμιξη της χρονικής τάξης από την αρχαιότητα στη σύγχρονη εποχή, η ιδιομορφία του χώρου, η παραμόρφωση της ανατομίας των κορμιών, η μη απόδοση της ατομικότητας των μορφών, με την έλλειψη των χαρακτηριστικών του προσώπου, η ένωση ανορθόδοξων στοιχείων με τις μορφές, η πληθωρική ύπαρξη παράδοξων και ετερόκλητων στοιχείων. Ο ανθρωποκεντρικός και εθνοκεντρικός υπερρεαλισμός του Εγγονόπουλου προτάσσει ένα ανατρεπτικό, πληθωρικό μήνυμα, γεμάτο χιούμορ και ζωντάνια.